середа, 13 січня 2016 р.

Урок з християнської етики до тижня морального виховання на тему "Відповідальність за вчинки" у 6 класі.






Тема: Відповідальність за вчинки
Мета та завдання:
Ø Допомогти зрозуміти, що відповідальність є виявом самостійності; формувати в учнях відповідальність за свої вчинки перед Богом та перед ближніми.
Ключові вірші:
       I.      «Усе мені можна, та не все на пожиток. Усе мені можна, але мною ніщо володіти не повинно» (1Кор. 6, 12).
    II.      «Так і ви, коли зробите все вам наказане, то кажіть: Ми нікчемні раби, бо зробили лиш те, що повинні зробити були!» (Лк. 17, 10).
Біблійний уривок – притча «про кукіль»:
 «Ще одну притчу подав Він їм, промовляючи: „Царство Небесне подібне до чоловіна, що був посіяв добре зерно на своїм полі. Та коли люди спали, прийшов його ворог і посіяв кукіль поміж пшеницю та й пішов. Коли виросло збіжжя і вигнало колосся, тоді й кукіль появився. Прийшли слуги господаря і кажуть до нього: Пане, хіба не добре зерно ти посіяв на твоїм полі? Звідки ж узявся кукіль? Він і відповів їм: Ворог-чоловік зробив це. А слуги йому кажуть: Хочеш, ми підемо, його виполемо? Ні! – каже, щоб, виполюючи кукіль, ви часом не вирвали разом з ним пшениці. Лишіть нехай росте до жнив одне й друге разом. А під час жнив я женцям скажу: Зберіть перше кукіль, та зв’яжіть його в снопи, щоб його спалити; пшеницю ж складіть у мою клуню. [...] Тоді він відіслав народ і прийшов додому. І підійшли до нього учні його та й кажуть: «Виясни нам притчу про кукіль, що на полі» А він у відповідь сказав їм: „Той, хто сіє добре зерно – це Син Чоловічий; поле – це світ; добре зерно – це сини Царства; а кукіль – це сини лукавого; ворог, що його посіяв - це диявол; жнива - це кінець світу; женці - це ангели» (Мт.13, 24-30; 36-39).
Допоміжні матеріали: плакати з надписом ключового вірша кольоровою крейдою; завдання для учнів, на листочках.
Міжпредметні зв’язки: українська мова та література.
Словник термінів та понять:
«добро» – благо, усе, що є чесним та корисним для формування особи;
«зло» – недобре, негативне, вороже, лихе;
«ворог» – той, хто вороже ставиться до людини, бажає їй зла;
«кукіль» – бур’ян, який найчастіше виростає серед пшениці: стебла кукілю і стебла пшениці практично відрізнити дуже важко, аж поки не наповняться зернята пшениці і кукілю.

Розвиток теми:

На класній дошці виразно записано назву теми уроку, а вчитель зосереджує увагу учнів на ілюстрації «Сіяч сіє зерно»; Людина сама відповідає за свій життєвий вибір, за кожне слово, за кожний негідний вчинок перед Богом і перед ближніми.
Завдання для учнів – на листках:
1)    Підібрати синоніми
до слова «відповідальність»;
до слова «заздрість».
Які існують шляхи подолання зла?.
2)    Минулого уроку ми з вами роздумували над гріхом гордості: пригадаймо спільно, в якій саме притчі Ісус Христос говорив про гордість?
3)    Якими є наслідки гордості?
4)    Звертаємо увагу дітей на ключові вірші: 1Кор. 6, 12; Лк. 17, 10.
5)    Хто може бути для вас прикладом для наслідування?
Сам Ісус Христос дає нам приклад вільного вибору, коли говорить про те, що немає ніхто більшої любові, як той, хто віддає своє життя за ближнього.
Ознайомлення учнів з притчею: Вчитель, або ж хтось з учнів зачитує біблійний уривок вголос: Мт. 13, 24-30 і Мт. 13, 36-39. Відтак,  учні обговорюють притчу за допомогою навідних запитань:
ü Що посіяв сіяч?
ü Чому господар заборонив виполоти кукіль?
ü Що станеться при кінці світу з грішниками і праведниками?
Закріплення теми – завдання для учнів:
Образотворча діяльність на уроці: вчитель пропонує дітям виготовити «зерно» з біблійним віршем; діти відносять свої «зернятка» додому, перечитують написане на них, піклуються про «насіння своєї душі», – вчаться слухати, приймати в серце.
Підсумок уроку: Вчитель допомагає учням самостійно зробити підсумок уроку за допомогою навідних запитань: чого мене навчає Ісус Христос притчею «про кукіль»?. Притчею про кукіль Ісус Христос навчає нас, що за свої вчинки ми будемо відповідати перед Господом. заздрість негативно впливає на стосунки людей. Тому, відповідальне ставлення до вчинків у житті вказує на приналежність кожного з нас до «пшениці» на полі нашого Творця.
Домашнє завдання: повторити Урок 10

Немає коментарів:

Дописати коментар