Інноваційні форми роботи та технології



“Без знання минулого неможливе точне поняття про сучасність ”,- справедливо наголошував виданий український історик і державний діяч М.Грушевський Нові підходи до вивчення історії ХХ століття повинні базуватися саме на особистістно орієнтованому навчанні, а всі педагогічні технології мають бути спрямовані на виховання соціально адаптованого, свідомого громадянина України, здатного творчо й виважено розв’язувати проблеми у процесі самореалізації особистості      
Викладання історії в школі вимагає від вчителя творчого підходу, особливо у виборі методичних прийомів і засобів, наочного матеріалу та використання аудіовізуальних засобів.
Впровадження інтерактивної навчальної діяльності ставить перед вчителем наступні завдання :
  • враховувати індивідуальні особливості кожного учня;
  • навчати школярів співпраці у виконанні групових завдань;
  • формувати комунікативні вміння учнів;
  • формувати рефлексивні компоненти навчальної діяльності: планування, аналіз, контроль, оцінку;
  • стимулювати моральні переживання взаємного навчання.
Необхідність використання аудіовізуальних та мультимедійних засобів на уроках історії України та всесвітньої історії є очевидною , і кожен творчий вчитель повинен застосовувати цю  технологію.
З аудіовізуальними і мультимедійними засобами можна проводити наступну роботу: документальні матеріали, художні фільми, слайди і презентації, аудіо-матеріали, комп’ютерна мультимедіа, робота з текстом.
Найбільш поширені такі форми нестандартних уроків:
  • Інтегрований урок.
  • Дослідницький урок та лабораторно-практичні роботи.
  • Рольова гра.
  • Театральна (театралізована) вистава.
Серед інших форм нестандартних уроків використовую також наступні: урок-семінар, урок-практикум, урок-залік, уроки-рольові ігри, урок-прес-конференція, урок-гра "Що? Де? Коли?", урок-фестиваль, урок-«Брейн-ринг», урок-бесіда за "круглим столом", урок-диспут.
Методи інтерактивного навчання на уроках історії: метод “Мікрофон”, робота в малих групах, “Мозковий штурм”, метод “Займи позицію”, метод “Навчаючи-вчуся”.

Використовую такі технології: технологія формування творчих компетентностей, інформаційно-комунікаційні технології, особистісно-зорієнтованого та інтерактивного навчання і здоров’язберігаючі технології.
Кожен урок повинен бути підсумком та емоційним відкриттям.
Використання різних форм навчання дає можливість простежити за роботою  учня при вивченні певної теми, об`єктивно оцінити його навчальну діяльність. Сприяє виявленню глибини знань для створення проблемної ситуації. Посилене створення таких ситуацій показує усвідомлення учнями програмного матеріалу, відсутність прогалин. Проблемні ситуації дуже різноманітні за тематикою, змістом та складністю.
Учні досягнуть творчих результатів з історії тільки тоді, коли вчитель буде усвідомлювати, що дитина постійно перебуває під тиском потоку інформації, яка впливає на її свідомість і почуття

Немає коментарів:

Дописати коментар